מה? (משהו שאינספקטור קלוזו עלול היה לזמזם ונגיחה)

1. כל הדברים יעברו מבחן ברגע אחד – חלקם בהצלחה, וחלקם לא. השיר הזה הצליח – הוא משהו לרוץ איתו – למרות שיש דבר מה (נוגע ללב? פאתטי? חייזרי?) בניסיונות לעשות היפ-הופ כהלכתו בשפה הצרפתית. תמיד יוצא משהו שאינספקטור קלוזו עלול היה לזמזם. הנה:

   

2. יש משהו לא מובן (לי) באירועי ספורט. זו זירת הגלדיאטורים האחרונה שנותרה לנו – לחם זה משמין, והשעשועים כבר מזמן לא משעשעים – ובה מתגוששים כמה מהאנשים ההישגיים ביותר על הכדור (הארץ). הם חזקים, הם לא יודעים להפסיד, הם מקדישים את חייהם לשריקה (הפתיחה, הסיום). כל הדברים יעברו מבחן ברגע אחד, ולעיתים דבר מה מתפרץ (הכוח, הניצחון, חייהם) ובזמן שיצאו לחפש מלוכה אובדות העשתונות, והם מודיעים ליריב מה בדיוק הם חושבים עליו. הנה:   

זידאן (לבן, צרפת) ומטראצי (כחול, איטליה)

זידאן (לבן, צרפת) ומטראצי (כחול, איטליה)

זה קורה, זה מובן. להט המשחק, קוראים לזה. כל מי שהקפיץ כדור יודע. אבל מה שחוזר ומפתיע אותי מתרחש מיד אחר כך: איש קטן מגיע, שמנמן ושיפוטי, ושולף לעברם מלבן אדום. והם מרכינים ראש ויוצאים החוצה, אפילו לא עומדים בפינה. ואף אחד מהם, אף פעם, לא קם וצועק (בצרפתית, למשל): "די! אלו לא החוקים שלי! קח את הכרטיס שלך ו-Alors on danse אותו מצידי!"   

3. ארבע שנים עברו מהרגע הפוטוגני שבו נגח זידאן במטראצי בגמר המונדיאל ב2006. מחר ייערך הגמר הגדול של 2010 – הזמן נוגח גם ללא שום פרובוקציה מצידנו.  

4. אני בעד ההולנדים. עזבו לרגע את כן עזרו לנו בשואה/לא עזרו לנו בשואה – הם פשוט מוציאים שם טוב לאות חֵית.

4 מחשבות על “מה? (משהו שאינספקטור קלוזו עלול היה לזמזם ונגיחה)

  1. ההולנדים צריכים לנצח גם בשל הצדק הפואטי. (הספרדים גנובו לגרמנים את האופציה).

    השיר הזה מתנגן לעתים בסלולרי שלי, הוא ממכר למרות שאני לא יודעת מה יש בו, לא הטעם שלי בכלל…

    שבת שלום!

כתיבת תגובה