מה? (הכותרת שלי)

זה היה הירואי אם זה היה קורה בדיוק לפני שנה, אבל גם ל-11 חודשים וכמה ימים מגיעה מעט תשומת לב.


יום אחד באוקטובר שעבר, אני בניו יורק, שמח וגם טוב לב לאחר ריצת בוקר בסנטרל פארק – חלום ישן שהוגשם סוף סוף. אני יושב בפינת כך וכך עם קפה ובייגל, ומתחיל לקרוא ספר שקניתי יום קודם (במחיר השווה לכל נפש).

וכבר בפרק הפותח אני מגיע למשפט לא ארוך במיוחד, אותו אני קורא פעם ופעמיים, ויש לי כותרת.
סביבי איתני הטבע הניו יורקים: הרוח בשדרות, והשמש הממיסה את פסגות הבניינים, ואדי הרכבת התחתית וזהב המוניות ועמל היום (שלהם. אני בחופש הארוך ביותר שהיה לי מזה עשור. יש לי את טיוטת הספר שייצא שנה וקצת אחר כך (ובקרוב) במזוודה. ובג'ימייל. ובדיסק און קי).
וזו הכותרת שלי:
samp0f94dfcc66ce5c20 כי זה מה שכתב המינגוויי בגבעות הירוקות של אפריקה (האדום לא במקור):

The most exciting perversion of life – the necessity of accomplishing something in less time than should truly be allowed for it's doing.

כוחו האמיתי של המשפט הפרס נובלי הזה טמון בשם התואר שיבחר כל אדם לשים לפני אותה סְטִיָּה, פֶּרְוֶרְסְיָה, עִקְּשׁוּת של החיים.
המינגוויי בחר במרגשת או מלהיבה (קפקא היה בוחר בוודאי אחרת).

ארנסט המינגוויי

ש.ב.

השלימו את המשפט (תרגם את זה יפה אהרן אמיר):
אותו סילוף ________ ביותר של החיים: ההכרח לבצע דבר-מה בתוך פרק זמן מועט ממה שראוי היה באמת להקצות לעשייתו.

3 מחשבות על “מה? (הכותרת שלי)

  1. הפוסט שלך אכן מרגש, מרנין, מטריד, אידיוטי, משמח, מעודד, מדכא ומרומם נפש. והכל נכנס לקו האדום שלך.

  2. טוב, נו, ממש היתה לי מילה, והקסם הוא שבכל פעם שקראתי היתה שם מילה אחרת

    מטריד, טורד, מקסים ויש עוד מילה אבל אני לא מוצאת אותה בדיוק שלה (משהו שדומה ל"חזק" אבל חזק זאת מילה עם כוח ואני מחפשת מילה קצת יותר עדינה)

    בקיצור, אני אוהבת כאלה
    (ממכר, אותו סילוף ממכר….)

כתיבת תגובה

