מה? (נוח בלי שבע שגיאות)

1. טוב שהמאהלים מתקפלים. נורדאו נראה כמו אחרי מלחמה פסיכולוגית – ערמות של ספות מסמורטטות וקטועות.

יפה כתב דרור פויר על הקיפול הנ"ל. יפה כתב גם לדפני ליף שדיברה יפה בעצמה, אבל משהו בכל זה עורר בי אי נוחות, עד שהבנתי – אני מעדיף פרפורמרים שכותבים את החומר – מילים ולחן – בעצמם. 

2. כל בית משתוקק למרפסת, אבל הייתם בהפגנה ואתם יודעים שזה לא ככה בחיים. כל אדם לעומת זאת חייב תיבת נוח, גם אם אינה רשומה על שמו בטאבו. מקום שבו יוכל לנוח מדי פעם לבד-לבד או זוגות-זוגות כשהגלים עולים. מקום שממנו יוכל לבדוק אם קלו המים בעזרת יונים או דגי זהב. 

3. החזרה, שבירה, התאבכות, עקיפה, נפיצה.
נשמע כמו משהו שרמטכל כושל שר (או סגן שר) לעצמו במקלחת, אבל אלו צורות התנהגות של גלים.
בהחזרה הגל פוגע במשהו אחר ומשנה את כיוונו. נשמע מוכר? בהתאבכות בונה, הגלים מחזקים זה את זה ובהורסת, גל אחד בשיא פוגש אחר בשפל. בעקיפה, הגל ייתקל במכשול וימשיך בדרכו. ונפיצה? חבורת הגלים תתפרק למרכיביה השונים. רע בשמיעה ראשונה, אבל כך באות לעולם קשתות בענן. נראה מה יהיה. נעשה טוב. 

4. כיתה אלף הגיעה ואיתה המון תקווה. המון אנשים ילמדו השנה לקרוא. ביומיים האחרונים פגשתי מורים ומורות וגם רופא ילדים אחד (שיעול קל). הרופא שאל את מייקי באיזה טעם היא רוצה את הסירופ: "יש בטעם פויה, איחסה ופטל." הוא אמר. מייקי צחקה וגם אני. התאבכות בונה הלכה למעשה. בבית המרקחת חיכינו חצי שעה. אישה אייפונית כעסה על העולם באופן חד צדדי והודיעה לרוקח שהיא לא זזה משם עד ש-. שאין מצב. שנמאס לה. את הנאום כתבה בעצמה. הרגשתי את הרוח הרעה בגבה של מנהיגת המחאה הקצרה ביותר בהיסטוריה של בתי המרקחת. הכעס האנטי-טייקוני המוצדק כל כך עלול להתנפץ לכעס פרטני על כל מה שזז. על כל נותן שירות. על כל שבריר סמכות, בחלוק או חליפה. בסוף לא היה פטל, אז קניתי דבש-לימון. 

5. בבקרים ואחר הצהריים הורי השכונה עולים לבית הספר. אומרים שלום, מכירים בשמות. זה נפלא. אני כל כך אוהב את החלק הזה של העיר, ואני מרגיש בו כמו דמות משכונת חיים, רק בצבע. לא פאר, לא עוני. כל תיבת נוח צריכה נמל. לא מרינה, נמל.

6. אני אוהב וגאה להיות ישראלי. תמיד אהבתי. אין מקום אחר עבורי, למרות שהייתי שמח אם יכולתי לטייל קצת יותר. נכון, יש כאן פערים איומים שחייבים להצטמצם – בינינו לבין עצמנו, בינינו לבין מדינות אחרות בהן עובדים מעט, מרוויחים הרבה, קונים בזול. יש כאן טייקונים ערלים שאיבדו צלם חברה, ואותם צריך לנער מהיסוד אבל לא נכון להרוס הכל ולבנות מחדש. כשהורסים הכל, לא תמיד מצליחים לבנות. יש מלא חלקים שמתפזרים והוראות הרכבה אין. אז יהיו בחירות. אני מקווה שיהיה למי להצביע. אני מקווה שנוכיח רוב מהו שם. אני מקווה מאוד ששר הביטחון הבא לא יהיה חלוץ, אבל גם לא מגן ימני או שמאלי. או פרץ. אני מקווה שיהיו תפקידים חשובים יותר סביב שולחן הממשלה. שבמטבחון יאכלו ארוחת עשר וידברו על חינוך, תרבות וחברה. בינתיים, הייתי שמח אם היו פחות ציוצי מלחמה. בחזית המדינית בוודאי, וגם בפייסבוקית. כשהייתי בצבא, שנאתי בכל לב את כל מי שהעז להגיד "במלחמה הבאה" כלאחר יד. אין נבואה יותר מגשימה את עצמה מזו.

7. הספר החדש שלי בדרך. מתוכנן לנובמבר. בינתיים סוף עריכה, הגהה לשונית, סקיצות כריכה, עימוד. יהיה גם טריילר. פרטים בקרוב (זה לא שם הספר, זו הבטחה חגיגית). איזו התרגשות!

הבטחה חגיגית (קרדיטים - תמונה שלי: מאיה לבקוביץ', השאר: digital studio 5)

 

10 מחשבות על “מה? (נוח בלי שבע שגיאות)

  1. אוף, יואב, יש לי כבר עקצוץ באצבעות המדפדפות… טוב, נובמבר, נגייס את כל אורך הרוח.

    איזה כיף – המילים שלך על הבוקר.

    יום נפלא!

  2. איך פספסתי את הרשומה הזו…
    (תובעת את האימייל)

    כל כך אהבתי שכתבת: "אני מרגיש בו כמו דמות משכונת חיים, רק בצבע. לא פאר, לא עוני. כל תיבת נוח צריכה נמל. לא מרינה, נמל" אני מרגישה ככה בכל פעם שאני חוזרת לבית ילדותי, בית הורי.

    מתרגשת איתך, ומחכה… הרבה ציפיות להרבה דברים יש לי לאחרונה. ואנחנו כבר יודעים שכל לידה במועדה, גם מבלי לחזות את העתיד, תהיה אושר גדול.

כתיבת תגובה

