מה? (אם אין קוטג' אז בולגרית)

הספר הבא שלי מטפל בדרכו (המיוחדת, אני מקווה, והאלטרנטיבית) בלאומי-מדיני-גיאוגרפי-היסטורי. העריכה מתקדמת, ובקרוב אספר יותר. מאז 2009 מסתובבים לי כל עוד בלבב פנימה שני חברים, ואני סולל-בונה עבורם את עולמם, שלא יחסר דבר. ובחוץ?

סערות קיץ.

קוטג' ואוהל – מצרכי יסוד, אבל הכל נראה לי כחלק מאותה קדחת אייטמים – הלייקים נובחים ושיירת הסטטוס עוברת. לחלק שאיפות פוליטיות כמעט נסתרות, חלק מחאתם-אומנותם, חלק מחפשים את נעוריהם האבודים א-לה-וודסטוק, וחלק פשוט רוצים להיות חלק. שאיפות קיץ.

גם חוק החרם לא זעזע את עולמי, מודה. לא גרם לי להרגיש שארצי מולדתי הולכת פייפן (תודה אריק), שהכל אבוד, שהפאשיזם כאן, מרים ראשו המכוער, ושאם לא ארכיב מהר-מהר-מהר "אני מחרים התנחלויות" בדלת אמות תמונת הפייסבוק שלי – הארץ תרעד ושום דבר לא יהיה כשהיה.

אני מרשה לעצמי להתרכז באישי. אז קניתי אופניים (משומשים כמובן, בתוך המעמד הבינוני אני מדווש) ומדי פעם-

לא פופולרי. בועתי. מדינת תל אביב. הלנו אתה, אם לצרינו?

אפשר להיות ליוצרינו? מדינתנו האהובה היא תמונה אימפרסיוניסטית של כולנו. אז אתעסק עוד קצת באישי – כידון רחב. כיסא לילדה. שרשרת שעולה כמעט כמו האופניים כי כידוע, גם מסביב יש עוד אנשים שמתעסקים באישי, אבל של אחרים.

אז לא קוטג', ולא אוהל. אולי רק דן חלוץ המִתְפַּקֵּד יכול לחלץ ממני איזה תחריר בימים האחרונים. כל מה שאוכל להגיד בעניינו, חוץ מקריאת קרב בה השתמשתי כבר פעם כשכתבתי על לבנון השנייה – אחרי(ו)! המבול! – זה להבטיח לעצמי שלא אצביע למפלגה אליה גויס.

ולפני שפתאום יתחיל הקיץ רגעים למנות (תודה מאיר), יש לנשום לרווחה ולזכור שהיין-יאנג הומצא ממש כאן, על חוף ימה של תל אביב-יפו, לפני הקוטג', לפני האוהל, לפני החרם – ברגע שבו נפרס לראשונה אבטיח מתוק לצד גבינה בולגרית.

7 מחשבות על “מה? (אם אין קוטג' אז בולגרית)

  1. אחחח אחחח הגעגועים… ל"פשוט", ל "שלי", נהיינו אומה שהיא קיבוץ גדול. פתאום 'ערבות הדדית' זה משהו שקיים (אבל רק אם זה בא עם שלטים, צעקות, ויום עבודה פחות)
    ואז… רגע של שקט, אופניים, שרשרת וילדה קטנה…
    אוף, שייצא כבר ! (אני עוד אלד קודם!)😉

כתיבת תגובה

