מה? (דו"ח רבעוני, אבל לא לפי הסדר)

שנה טובה לכולכם. שנה מלאה ועגולה.

קצת על תשרי, טיפה חשוון ואפילו כסלו: 

בתחילת אוקטובר אני ממריא לניו יורק, במלעיל. שעתיים וחצי צפונה ממנהטן נמצא Ledig House המארח בכל שנה שני מחזורי סופרים מכל העולם. סופרי אביב, וסופרי סתיו.

יפה שם. ההדסון זורם בקרבת מקום והעלים אמורים להחליף צבעים והלוואי שהמתאם האוניברסלי שקניתי לא יאכזב מבחינת החשמל ובכלל. אהיה שם שבועיים, ואני מקווה ומתכוון לחזור עם גירסה ראשונה ושלמה של הספר הבא שלי. אמריקה.

Ledig House (צילם: אגור שיף)

Ledig House (צילם: אגור שיף)

השנה – מכוונים לחנוכה – אמור לצאת לאור הספר "ילדי המים" בתרגומי, כחלק מסדרת הרפתקאה. נהניתי מאוד מהתרגום ואני מתרגש מראש למראה הכריכות היפות: 

ספרים בסדרת הרפתקאה

התרגום בעריכה ועוד אכתוב עליו כאן על דגיגוניו, צמחיו, פיתולי הנחל והים הגדול, הפתוח. כעת אוכל לחשוף שאת השירים בספר – יש גם שירים – תרגמה ליבי דאון היקרה והמוכשרת, שכתבה בין השאר את "ברחוב ירמיהו". הנה שיר אחד, מהפרק השני: 

כשהעולם צעיר, בני
כל עץ – ירוק צמרת,
וכל ברווז – ברבור, בני
וכל עלמה היא גברת.
אז במגף על סוס, בני
תבל בכף ידך,
חרוץ את נתיבך, בני
תבוא גם שעתך. 

כשהעולם קשיש, בני
כל עץ, יָבַשׁ, קָמַל
וכל שמחה כבתה, בני
נשחק כל הגלגל.
הביתה תזדחל ותפוס את מקומך
בינות המותשים, העייפים כמותך.
לו רק ברוב חסדו, אלוה יעתיר
קלסתר אחד אהוב, בני, מימי עולם צעיר.
 

ומשפט וחצי שאהוב עליי במיוחד מתוך אותו פרק: 

ואם הסיפור אינו נראה לכם היכנסו לכיתות ושננו את לוח הכפל, ונראה אם תהנו מזה יותר. חלקכם יבחר בלוח הכפל, אני בטוח. אבל עדיף לנו כך. דרושים כל מיני סוגים של אנשים, כך אומרים, כדי לקיים את העולם. 

ובספטמבר בחול המועד סוכות, ייערך כבכל שנה פסטיבל אייקון שבמסגרתו יוענק פרס גפן. ואם עדיין לא הצבעתם לחמישית של צ'ונג לוי, זה הזמן. וביום שלישי, 28.9 ב14:00 אתם מוזמנים לפגוש אותי. פרטים כאן.

 

13 מחשבות על “מה? (דו"ח רבעוני, אבל לא לפי הסדר)

  1. יואב יקר, בהצלחה בניו יורק, בכל דרך שתבטא את השם, תמצא מדינה מדהימה ביופיה בעיקר בעונת הסתיו. את החמישית קראתי, לגפן הצבעתי, אני מוכנה לגמרי להבא. שנה טובה ומופלאה

  2. טוב, רגע לפני ניו יורק, לא מופיע ברשימה הזאת בכלל, אנחנו חייבים לשתות קפה יחד.
    שנה טובה מותק, רק אושר ובריאות השנה.

  3. וואו, נשמע מגניב מאד. אני מניחה שהספר כבר כתוב ובשבועיים האלה אתה רק משפץ אותו, נכון?

כתיבת תגובה

