מה? (מעשה בשני שמאים שהיו)

מעשה בשני שמאים, שהיו מוזמנים לפני שלושה חודשים להעריך שוויה של דירה.

לטעמי, יש מקצועות תפלים יותר משמאות. אחד, ליתר דיוק, אבל זה לפעם אחרת.

אז איפה היינו? מעשה בשני שמאים וגו'.

בא השמאי הראשון. פתח את הדלת, קרא את השלט. העריך, ועל נייר כתב: מיליון וככה וככה.

בא השמאי השני. פתח את הדלת, קרא את השלט. העריך, ועל נייר כתב: מיליון וממש קצת.

התקשרתי לשני יומיים אחר כך. החלפנו גינוני נימוסים ("מה המצב, גבר?") וצללנו אל לב המאפליה.

אני: "אתה יודע, לפני שבוע היה אצלי עוד שמאי, ונתן הערכה הרבה יותר גבוהה משלך."

שמאי 2: "באמת?"

אני: "כן."

שמאי 2: "דווקא הסתמכתי על דירה דומה לשלך שנמכרה ממש בהמשך הרחוב. אבל מעניין מה שאתה אומר. מעניין כמה השמאי הראשון נתן."

אני: "כן, ומעניין בכמה הדירה הדומה בהמשך הרחוב נמכרה."

שתיקה מביכה

שתיקה מביכה

שמאי 2: "תגיד, אז מה הייתה ההערכה של השמאי הראשון?"

אני (מתלבט): "אה… מיליון וככה וככה."

שמאי 2: "וואלה?"

אני: "כן. ותגיד, בכמה הדירה בהמשך הרחוב נמכרה?"

שמאי 2 (לא מתלבט): "אה, אני לא יכול להגיד לך."

 – הסוף –

ומה עכשיו? סטגדש של פאנץ'? פיסקה על אינסופיותה של התמימות? תיאור מחוייך מהמפגש הקרוב כל כך עם חוסר הסימטריה המניע את העולם?

שלושה חודשים עברו מאז. הבית שלי הוא הבית שלי הוא הבית שלי. והתמימות וחוסר הסימטריה, שקעו עד לפעם הבאה.

9 מחשבות על “מה? (מעשה בשני שמאים שהיו)

  1. היקום הוא מלכ"ר
    אמר פעם איש יקר
    לא כך היא השמאות
    ונסתרות בה דרכי רמאות
    ואולי לא נסתרות כל כך
    ומזל שלא נפלת בפח
    😉

  2. דגנית מו' ראשונה, מלכת הכיתה הבלתי מעורערת, עשתה לי פעם טריק מאוד דומה. היא ביקשה מכל הבנות לספר לה במי הן מאוהבות… את ההמשך אתה יכול להקיש לבד. לא יודעת אם היא פנתה לקריירה של שמאות אחר כך.

כתיבת תגובה

