מה? (יום חנויות התקליטים)

ב-17 באפריל נחגג ברחבי ארצות הברית Record store day.

אני יודע את זה כי ברוס ספרינגסטין שולח לי לפעמים מיילים (הוא מנסח אותם בצורה נורא שיווקית. הוא איש מצחיק).

רקורד סטור דיי. יופי של שם, וכמה קצב יש בו. האמריקאים (האלה), עם הקשר הבלתי אמצעי שלהם לכסף ולחוויית הקנייה.

אז זה השיר שבחרתי לחגיגות יום חנויות התקליטים. לזמר קוראים ברוס ספרינגסטין – לא יודע אם שמעתם עליו פעם – הוא מניו ג'רזי במקור.

Bruce Springsteen – Dancing In The Dark (1984)
Uploaded by GMRedskins. – Explore more music videos.

(השיר ביו-טיוב – חסום לייבוא משום מה).

לא אתפלא אם יש אי שם הייטקיסט שמשפט הפתיחה שלו כשפגש לראשונה את אהובתו הנצחית היה: "את יודעת, שפת התכנות LISP תוכננה ונכתבה ב-LISP! זה לא מדהים?"

השיר הזה, Dancing in the dark נכתב בעקבות ויכוח קשה בין ספרינגסטין למנהלו האישי ג'ון לנדאו. שניהם הרגישו שהנה, כבר 1984 וזה התקליט שיהפוך את ברוס לכוכב, שיוציא אותו מאולמות ה-togetherness הקטנים של החוף המזרחי וישנה את חייו, אבל לנדאו טען שהאלבום לא מוכן ושחסר בו עדיין שיר אחד שיצית את כל זה.

"משהו חסר." אמר לנדאו, "שיר אחד, שיצית את כל זה."

"די, נו." אמר ברוס.

"אני רציני, man" אמר לנדאו, "אתה חייב לכתוב עוד שיר אחד לאלבום. ואתה מסוגל." הוסיף. "רק שיר אחד, שיצית את כל זה. אתה חייב."

"אל תגיד לי מה אני חייב לכתוב." אמר ברוס. "ולדעתי לא חסר כלום."

"אבל לדעתי כן." התעקש לנדאו. "רק שיר אחד ש-"

"כן, שיצית את כל זה." רטן ברוס, "זה לא קל, אתה יודע? זה לא ש-" וכך הלאה.

ספרינגסטין כעס, הלך הביתה, והטיח בדף מה הוא חושב על מנהלים אישיים הטוענים שהוא חייב לכתוב שיר אחד שיצית את כל זה. וממש כמו בשפת התכנות LISP, שפותחה בעזרת עצמה – השיר על הקושי בצורך לכתוב שיר אחד שיצית את כל זה הפך לכזה – והצית את כל זה.

Dancing in the dark עבר ב1984 מעל לאטלנטי מהר יותר מכל ענן אבק איסלנדי והגיע עד למושב אחד בדרום השרון, שם נייס ג'ואיש בוי קנה את הקסטה הראשונה שלו (תגידו אתם קלטת).

זה שיר נהדר. הוא מתחיל בבת אחת ולא הולך סחור סחור.

אני אוהב גם את הקליפ. ביים אותו בריאן דה פלמה (ההוא ממשימה בלתי אפשרית) והבחורה בסוף היא קורטני קוקס (ההיא מחברים). אבל זו טריוויה. אני אוהב את הקליפ כי המילים נכונות ונדמה לי שברוס נראה כאן קצת כמו אבא שלי בחתונה שלו, אני חושב. אותה חולצה. אותו קיפול שרוולים שהיה נהוג בקיבוצים של עמק בית שאן בשנות השישים.

ומעל לכל האופן שבו הוא יודע תוך כדי שהוא שר. מסתכל קדימה, מאמין בעצמו, בעתידו. זה רציני, כשמציתים את כל זה בשיר.

בכיתה יב 4 רציתי נורא לתרגם את Dancing in the dark. הבנתי טוב מאוד למשל את

Message keeps getting clearer
radio's on and I'm moving 'round the place
I check my look in the mirror
I wanna change my clothes, my hair, my face

או את

Man I ain't getting nowhere
I'm just living in a dump like this
There's something happening somewhere
baby I just know that there is

אבל לא ידעתי מה עושה שם האקדח. למה התכוון המשורר ב

This gun is for hire

היום אני חושב שאני מבין. אז יום חנויות תקליטים שמח.

נ.ב.

"תמיד תמליץ גם על משהו מקומי." לוחשים לי לפעמים, כשמזדמן לי להמליץ ואני מתחיל עם הטום רובינס שלי והכריסטופר מור שלי, "זה כדאי."

צודקים.

זה אדם בן אמיתי ששר יפה על שתיים עשרה סיבות שלפי חישוב שלי הן בדיוק חצי מעשרים וארבעה תירוצים:

11 מחשבות על “מה? (יום חנויות התקליטים)

  1. "אני אוהב את הקליפ כי המילים נכונות ונדמה לי שברוס נראה כאן קצת כמו אבא שלי בחתונה שלו, אני חושב. אותה חולצה. אותו קיפול שרוולים שהיה נהוג בקיבוצים של עמק בית שאן בשנות השישים."

    אהבתי את הפוסט

  2. מתה על השיר הזה, אבל כל כך לא עשיתי לו את הכבוד המגיע לו.
    והקישור עם lisp כל כך חנוני שאפשר למות🙂

  3. הי יואב, טוב, לאיזה ילד אייטיז לא היה את Born in the USA?
    אפילו הביאו לי את אלבום ההופעה המשולש שיצא אחר-כך בקסטות (איזה דוד ניו-יורקי).
    ושם שמעתי לראשונה את The River

    ו-I'm on Fire השיר והקליפ זכורים לי כרגעים הגדול באמת של האלבום, בטח כשאתה ילד שמתגעגע למישהי שמי יודע מתי תתראו (והייתי כזה).

    קצת אחר-כך יצא Raindogs של טום ווייטס והכל (מוסיקלית) נעשה יותר מבסדר.

  4. בהזדמנות אעלה איתך נשכחות. מדובר בגירסת כיסוי מביכה במיוחד
    אני עוד זוכר היטב את הקופסה שקיבלת מניו יורק

  5. יואב יקירי, אם טרם עשית כן – אוץ נא ורכוש את ההופעה בלונדון שיצאה השבוע ב-DVD. שעתיים וחצי של אושר צרוף. כמו לנסוע להופעה.

    כמעט.

כתיבת תגובה

