מה? (לקשור את נעליך בעצמך)

שירה אבני היא בת דודה שלי.

היא עושה אנימציה מאז שאני זוכר אותה. אני זוכר אותה מגיל שש בערך, ומהביקורים במונטריאול, שם היא גרה.

סרטה הקודם, John and Michael עסק בסיפור אהבה עם תסמונת דאון ואסף שורה של פרסים ותשבוחות. סרטה החדש,  Tying your own shoes, מציג אומנים עם אותה תסמונת. הסרט יוקרן בפסטיבל דוק אביב הקרוב.

ולא רק בסרטים – בין אם נולדים עם מספר הכרומוזומים הנהוג בענף ובין אם לאו – לא קל, ללמוד לקשור את נעליך בעצמך.  אני מתכוון לזה:

באמת לקשור. באמת נעליך. באמת בעצמך.

 

14 מחשבות על “מה? (לקשור את נעליך בעצמך)

  1. קשה גם שלא להתמכר לקשירת הנעליים זו לזו.

    משהו שאנשי תסמונת דאון לא יעלו על דעתם לעשות לעצמם.
    הם יחגגו את ההצלחה. בחיים לא יכשילו עצמם מתוך איזה יצר הרס עצמי.

    הכרומוזומים של רובנו מסודרים יופי. אבל אנחנו כאלה מקולקלים לעצמנו.

  2. כרומוזום נוסף = אהבה נוספת
    כרומוזום נוסף = חום נוסף
    כרומוזום נוסף = עודף חיוניות

    מהניסיון שלי עם ילדי דאון, אין אהבה גדולה יותר ובלתי מותנית, כמו זו שהאנשים הללו מעניקים, ולראות דרך העיניים שלהם, את המטרות, חלומות והקשיים היומיומיים, צריך להזכיר לכולנו כמה ברי מזל אנחנו, ועם זאת, כמה שווים להם!

    תודה!!

כתיבת תגובה

