מה? (טום רובינס חדש)

מראיין: "ברכות לרגל פרסום ספרך החדש. ומה לגבי הרומן הבא שלך?"

טום רובינס: "החלטתי לבדוק את הרעיון הזה של Outsourcing," (מי שלוחש עכשיו – 'מיקוּר חוּץ', ירים את ידו), "את הרומן הבא שלי יכתבו כמה חבר'ה מבאנגלור."

טום רובינס הוא אחד מהאנשים שגרמו לי לכתוב. אדם אחר שגרם לי לכתוב הוא אני.

 בשבילי הכוכב זה אתה.  רובינס (1936 – )

יותר מלגרום לכתוב, רובינס עוזר לי לשמר את הכתיבה. כי מדי פעם, לאחרונה, גם אני – בייחוד אני – מי אני, צריך עזרה ותזכורת וטום רובינס הוא הזכרון הקולקטיבי שלי.

"The trick is this", הוא אומר, "keep your eye on the ball" ומוסיף מיד: "Even when you can't see the ball".

דפדוף מהיר באחד מספריו מציף את העונג הגלום (הנה, גם אני מגלם) בישיבה בבגדי עבודה – טרנינג כחול מסורתי, וסווטשירט אפור וישן שלא ידע ימים טובים יותר מהרגע הזה, עכשיו, עליי, מול חלון, בצומת כיווני אוויר, האט ותן זכות קדימה למשפט חדש. כי אותיות – 24 קאראט – הן לנצח. שאלו כל נערת ג'יימס בונד.
 
כתבתי כאן פעם על טום רובינס. אין מה להוסיף, מלבד יריית זיקוק בעקבות יציאת ספרו האחרון. הפעם זהו ספר ילדים. על בירה.

אני לא מת על בירה, אבל אשתה בהזדמנות הראשונה לכבודו קצת גינס, כנראה בגלל הדמיון המפתיע לדיאט קולה. רובינס יכול לכתוב על מה שהוא רוצה – בירה, גמילות חסדים, הוצאה לפועל – זה לא משנה. משפט אחד או שניים בקצב הרובינסי הנכון מספיקים לי כדי להרגיש שוב ולדעת – יתהפך העולם (התהפך העולם) – אני כותב. אני אכתוב.
 
אפשר להציץ בחדש כאן, ובקודמים פה. והנה משהו בלתי מזיק בעליל שתרגמתי לעצמי:  

…והטפטוף המפורסם של סיאטל – הגשם הדק, האפור והבלתי נגמר שתואר קודם, הערפל שיכול לרכך ואפילו למחוק את הקווים המפרידים בין צורה אחת לשנייה, הטפטוף הזה בדיוק יכול להמיס את הצל שבין העולם שלנו לעולמות אחרים. יש אנשים המאמינים בזה למרות שלמען האמת, רובם אינדיאנים זקנים, היפים, ציידי פטריות, או ילדים כמו גרייסי פרקל.

   מתוך B Is for Beer, עמ' 20. מילים ולחן: טום רובינס.

הדרן:

                

4 מחשבות על “מה? (טום רובינס חדש)

  1. עושה חשק לטעום עוד מרובינס וגם קצת מעורר קנאה – הלואי ולי (או לכל אחד) היה מישהו (שעדיין חי!) שהיה מפיח בו כזו רוח התלהבות והנאה.
    שלא לדבר על חשק לכתוב
    כיף לך!
    ועוד יותר כיף לך שהוא עושה לך חשק לכתוב

  2. וחקיין. הוא מדבר על הפחד אחרי שקרא את הפוסט האחרון שלי, ואחרי זה הוא מצפה שלא אקח את עצמי ברצינות ?
    לא קראתי עדיין שום דבר שלו, אבל אני יוצא לחפש.

כתיבת תגובה

