מי? (בודהה חלופי)

סוף סוף טבל את רגליו המותשות באמבט מי-ורדים והביט בלכלוך שעזב את גופו. בשלושת הימים האחרונים בהם ביקש סידהרתה גאוטמה לצאת מהארמון לשיטוטים ארוכים נתקל לראשונה בחולי, בזיקנה ובמוות. כעת נקלע שיערו לצמה ארוכה ושני משרתים נחותים חיממו את מי הרחצה. כשקַץ בהם, הרים את ידו והשניים עזבו את מגוריו תוך קידות נרצעות.
מדוע התעקש לצאת? אביו החכם הזהיר אותו מפני החוץ. מדוע טינף את כפות רגליו? מדוע טימא את עיניו? חולי זיקנה ומוות. סידהרתה נרעד ועצם את עיניו, מנסה לשכוח את ההמולה הנוראית מעבר לחומות.
"אמרת דבר מה, שליטי?" שאל משרתו האישי.
"לא." ענה הנסיך, רגלו הימנית יצרה בועות קצף מושלמות והשמאלית הטביעה אותן מיד. "שום דבר." החליט, "ארצה לישון עד שיתחילו החגיגות."
"בוודאי." המשרת סיים את קשירת הצמה והרכין ראשו. "הוד מעלתו יהיה בן עשרים ותשע מחר."
"ושלח את הנערה לחדרי." פקד סידהרתה. כעת הרגיש טוב יותר – דבר לא יחדור את דלתות הארמון האדירות, "ושני אשכולות ענבים." הוסיף, "ועוגיות שקדים וכד חלב קוקוס קר."
"כך יהיה." הבטיח המשרת.

בחדרו, תחת שמיכת המשי הקלילה התמתח סידהרתה מול הנערה העירומה שטופפה לקראתו ביראה.
קרן שמש בודדה דרך הוילונות הלבנים השתהתה על מצחו, בין עיניו.

הארה!

אני נסיך, חשב לעצמו, נסיך! אני! אני, אני! טוב להיות נסיך, חייך. שפר עליו מזלו והוא החליט להסתפק בכך. להתעמק בכך. חוסר הסבל אינו באשמתו – הוא גורלו. אושר נאצל, מתומן, מתוק ורגעי אחז בו כשהנערה המבוישת התיישבה על מיטתו.

4 מחשבות על “מי? (בודהה חלופי)

  1. כמה מוזר הנהנתנות ההדוניסטית היוונית בתוך תרבות המזרח…פתאום הבנתי את כל ההבדל. הם באמת אנשים צנועים יותר, שם בתאלינד (כי רק שם הייתי).
    מוזר ומצחיק ומעניין מה שעשית כאן

  2. אני לא מבין גדול בבודהיזם, רק יודע שהיה לי ברור שכשיכולתי לבחור, טסתי למזרח ולא לדרום-אמריקה (אין אפשרויות אחרות כמובן).
    ואני לא יודע אם זו צניעות, אבל מצאתי שם משהו בריא, חכם ובלתי שביר.

כתיבת תגובה

