מה? (ג'י.פי. אס – פי.ג'י. וודהאוס)

ג'י. פי. אס.

מחבר רומן טרי המתרחש ב2017 חייב לשמור על חדשנות, ובגלל שדי.וי.די. וסלולרי כבר יש לי – קניתי סוף סוף ג'י.פי.אס. (על אסטרטגיית הקנייה של השני הכי זול בפעם אחרת). אחד הדברים הראשונים שעשיתי בהגדרות היה להודיע לקריין שהוא מפוטר. אני מקווה שבחיים לא אדבר בטון הזה שלו. הקריינית – לפחות כך נדמה לי – משתדלת.

הדרך הבתולית מנתניה (עבודה) לתל אביב הייתה חלקה. לטולקינאים שבינינו: זרח לוויין על פגישתנו. לכל השאר: פנה ימינה וגו'. אבל אתמול, כשבאמת הייתי צריך קצת ג'י, ופי, ואס, הוא קרס. לא ניתן לחשב את מסלול הניווט. זה לא הפתיע אותי, וגם לא את י. משירות הלקוחות שעזרה לי מאוד (כיבינו והדלקנו לסירוגין מלטרון ועד גינות סחרוב).

דרך אגב, בגלל זה אני אוהב לנהוג בחיפה. חיפה היא עיר שבה כל האינטואיציות מוכחות כנכונות – אתה מרגיש ברגליים של האוטו כשאתה מטפס על הכרמל וביתר שאת בירידה מההר לים.

המלצה לשבוע הספר – לעבור לפחות פעם אחת ליד ממגורות בית דגון בדרך לסניף צומת ספרים ברמב"ם. כמה ציפורים.

אז אחרי כל הכיבוי וההדלקה הג'י.פי.אס. הסתדר. סניפי צומת ספרים חוברו להם יחדיו. ואז תהיתי מה אני עם המכשיר מנטרל או הוודאות הזה? צאן מובל לדרך מהירה או חופשי סוף סוף להסתכל על הנוף לא דרך עיניים מנווטות? כי כמו שהמילים רק מנסות לסמן את המציאות, כך גם המפות. רק בהופ יש מפות ידידותיות כמו זו של דורה. כבר כתבתי כאן בהזדמנות אחרת שחלק מהרגעים הכי מייאשים וחסרי הסיכוי בשנות הצבא היו בלילות ניווט, כשהגבעות נותנות ידיים ורוקדות לך הורה היאחזות מול הפרצוף.
 
פי.ג'י וודהאוס

הספר האחרון שקראתי היה הקנוניה נגד אמריקה של פיליפ רות: צ'רלס לינדברג מנצח את רוזוולט והופך לנשיא ארצות הברית, מכריז על מדיניות בדלנית והימנעות מהצטרפות למלחמת העולם השנייה, וכורת ברית עם גרמניה הנאצית. כל זה דרך עיניו היהודיות של צעיר בניה של משפחת רות. הספר מומלץ, וכמובן גם אלו, אותם הזכרתי כאן בעבר. ויש לי המלצה נוספת לשבוע הספר, שתופיע כאן בקרוב. גם היא לא על ספר חדש במיוחד – ההמלצה מתחילה בפי.ג'י. וודהאוס.

 

3 מחשבות על “מה? (ג'י.פי. אס – פי.ג'י. וודהאוס)

  1. כמו שיש לך בימים אלה היא כמו הכשלת חלוץ גרמני דרך המעיים
    ממני, כמוך, מוצף דימויים לא רלבנטיים

  2. בשביל להכשיל חלוץ גרמני, דרוש חלוץ גרמני שכדאי להכשיל. עם כל חיבתי לפודולסקי המצב לא מזהיר בגזרה הזאת. (אולי במשחק הסופרים שלכם היה טוב יותר.)
    כמו להגיע לרומא: יש אינספור דרכים לעשות זאת, אבל למה שמישהו ירצה בכלל.

כתיבת תגובה

