מה? (התחושה, לא הלוויין)

השבוע הזה לא קל (ובנימה חיובית יותר – קשה), וגם עמוס (לא הלוויין, התחושה).

עמוס כי יש ראיון טלויזיה אחד בערוץ 23 בתוכנית שתוקרן בעוד שלושה שבועות וקצת – לא בפריים טיים, יש ראיון ברדיו באר שבע מחר בעשר בבוקר בערך (שידור חי), שזה נחמד כי חלקים מהחמישית של צ'ונג לוי מתרחשים ממש שם, בבאר שבע של 2017. ויש את ספרים רבותי ספרים בהמשך השבוע בגלי צה"ל (אני עוד לא יודע מתי ישודר אבל בטח אגיד לבלוג).

אני אוהב לדבר על הכתיבה ועל הספרים שלי. בייחוד ברדיו כי אז חוש ההקשבה מתחדד. הבעיה היא שאני מאוד צרוד כבר די הרבה זמן. הקול שלי מ 1-10הוא 2 והרופאים, ברבים, בעיקר פוסלים סיבות רעות ומתמחים – זו המילה – בבשורות טובות באלימינציה (וזה עדיין לא פרק של האוס. אני בסדר. רק צרוד).

אז לפני כל ראיון כזה או רגע דרוך אחר, עם קול או עם פחות קול, אני בדרך כלל מנסה לחפש מחשבה אחת שתוציא את עוקץ החשיבות מהרגע הבא, שתהפוך אותו לפשוט ורגוע. לרגע עם סוף טוב כבר מההתחלה.
לפעמים זו בהייה ברוח שעוברת בקצב שלה בין העלים על העצים – אני יודע שזה נשמע כמו קלישאת בּוּדַיְיקַה (יודאייקה+בודהיזם, כל הזכויות על המילה שמורות לאסי כרמלי), אבל רוח ועלים זה שילוב טוב. תמיד היה. ולפעמים זה נסיון למבט-על, על כל העולם כולו ואז על הגשר הצר מאוד. ואני נזכר במה שדאגלס אדאמס כתב על גודלו של החלל במדריך הטרמפיסט לגלקסיה:

Space is big. You just won't believe how vastly, hugely, mind- bogglingly big it is. I mean, you may think it's a long way down the road to the chemist's, but that's just peanuts to space.

אבל לא תמיד יש רוח ועלים, ומבטי-על לפעמים הורסים את המיקוד. וזה מוזר אבל אם הרגע הדרוך קצר מספיק – החיפוש קל יותר ולמחשבה המנטרלת את עוקץ החשיבות יש פתאום יותר מקום. זה קורה לפעמים בכדורסל, באויר הדליל, כשהגוף רק מקבל המלצות מהראש, אבל לשבריר שנייה עושה בדיוק מה שהוא רוצה –

אלף אלפי הבדלות, אבל בכל זאת – בינתיים בקליבלנד, אוהיו – עוד מישהו חשב על משהו דומה:

               

נ.ב.

רדיו דרום נדחה בשבוע. ישודר כנראה ברביעי הבא.

2 מחשבות על “מה? (התחושה, לא הלוויין)

כתיבת תגובה

