מי? (היברידית)

לפני כמה ימים, כשעריכת הספר העומד-לצאת-לאור שלי הסתיימה (והספר עבר לעימוד-התקנה-הגהה-שם-ועיצוב כריכה), הרגשתי שאפשר לנער את העפר מהבגדים – השטחים המתים בטקסט נמצאו, ואת המילים שלא היה ניתן להציל – לא היתה ברירה, אתם יודעים. רצפת חדר העריכה עשוייה אדמה טרייה.

משם הדרך התקצרה לצפייה מחודשת בסצינת הסיום של עמוק באדמה.

פעם חשבתי שאוכל לכתוב משהו על הסוף הזה, של הסדרה הזו. לא אוכל. איך אפשר? בתוכניות רדיו ישנות היו מדרבנים את המאזינים להכין נייר ועט. כאן – דרוש נייר סופג. אלו לא סתם מים מלוחים.

                            (הזמרת נקראת Sia והשיר Breathe me)
      

אי אפשר לכתוב כלום על הסוף הזה, המתחיל באמת רק שתי דקות על השעון אחרי ה-Play. אי אפשר לכתוב כלום כי הוא מוחץ. גם בלי להכיר לעומק (או לאדמה) את הסדרה. אי אפשר לכתוב כלום על הפרסומת ההיברידית לטויוטה ההיברידית שמשולבת בו (חוץ מלתהות אם באמת אין אלוהים?).

ואם חושבים על זה, ככה בעצם נגמרת באמת כל סדרה, רק שברובן, הפרסומות באות לעזרה, ומסיחות עם איזו גבינה לבנה בטעם גבינה צהובה (למה?), או עם טורנדו – המזגן, כמובן. לא מזג האוויר. חס וחלילה מזג האוויר.

בספטמבר 2006 (אוי, סליחה. לא התכוונתי להישמע ככה). מחדש: כשהתחלתי לכתוב כאן, בפוסט הראשון – הזכרתי שאני רוצה לכתוב משהו על הסוף של עמוק באדמה, אבל הרי אי אפשר לכתוב עליו כלום. ובכל זאת, הנה. שנתיים וחצי אחר כך. הנה. אני מדגים לעצמי סבלנות ולא השלמה.

הספר הבא שלי בקרוב מאוד. קצת אחרי פסח. לא להאמין שעוד מעט כבר קצת אחרי פסח. וכבר יש לי שם לפוסט שבו אולי אציג כמה אפשרויות לכריכה, כדי לקרוא דעות. יקראו לו (לפוסט, לא ל-ספר): איזהו גיבור? הכורך את ספרו. זו באמת התחושה לפעמים.

עריכה-התקנה-הגהה-שם-כריכה.

כשאומרים את זה מהר בלב, זה נשמע כמו –

סופר-קאלי-פרג'ליסטיק-אקספיאלי-דושס.                 

16 מחשבות על “מי? (היברידית)

  1. תוכל לספר כמה פרטים על הרך הנולד? משקל? צבע בעת הלידה?
    או לפחות ז'אנר? משהו? זרוק לנו איזה פרור, יואב.

  2. דווקא משום שלא צפיתי אפילו בפרק אחד של עמוק באדמה, ניסיתי את הסוף הזה (אמרת שלא חייבים להכיר את הסדרה) – וזה לא עובד. פשוט לא. את העוצמה שלו צובר הסוף הזה כנראה מהצפייה המתמשכת בפרקי הסדרה ומהכרת הדמויות.

    וחוץ מזה, ברכות ובהצלחה

    סופר-קאלי-פרג'ליסטיק… מממ.

  3. בפוסט הראשון שכתבת הגבתי (ראשון…"אני ראשון" באיחור של שנתיים וחצי נחשב?) ואמרתי שאני סקרן במיוחד לראות מה יש לך לכתוב על הסוף של עמוק באדמה. אז אחרי שנתיים וחצי אני מרוצה ממה שכתבת, ונוטה להסכים עם המסקנה שהגעת אליה בסופו של סיבוב – שאי אפשר לכתוב כלום כי הוא מוחץ.
    יש כמה וכמה סצינות בחיי שקשורות לשיר ברקע (ואולי יש מקום לתת קרדיט בפוסט למבצעת? אגב גם הקליפ לשיר יפהפה)
    ושאלה לסיום – סיום עריכה על ספר חדש, בשעה טובה, נשמע משמח וחגיגי – המעבר מכאן לסצינת הסיום הזו הוא לא קצת, איך לומר, משונה?

  4. תודה רבה. נורא קשה לי עם פירורים (צריך פועל חדש, אני חושב: לטַזֵר). אז הרך הנולד? עדייו לא נולד (תחילת שבוע 34 בערך) אבל – בת. אהבת אמת. שיחות טלפון בכל שישי בחצות. וקפה. קב"ן שהשתגע. פירמידה. אקדח, אבל בכלל לא במערכה הראשונה. וסלון במכון ויצמן. אני אפסיק עכשיו.
    לגיבור קוראים צ'ונג לוי – הוא בן לעובדת זרה מסין ולאב בית"ר ירושלמי. וזה מתרחש (יתרחש?) בקיץ של 2017.

  5. תודה. אתה צודק כמובן, אבל לא מעכשיו – קודם יעבור פסח.
    שמעתי את השיר – יופי של שם ואני לא יודע אם זו חוצפה (ישראלית), אבל אני מכיר אותו בעיקר בתור השף מסאות'פארק.

  6. זכרתי את התגובה ההיא שלך כשכתבתי ואני שמח על התגובה הזו.

    צודק. הוספתי את הקרדיט ל-סיה. והשיר שלה מזכיר לי פסנתר אחר משיר של אדל:

    זה באמת פוסט היברידי. חשבתי לחלק אותו לשניים, אבל אולי לא היה לי נוח עם טיזר נטו.
    סיום העריכה משמח וחגיגי. אין ספק. אבל התמונה הזו של פעולת העריכה, של ניעור עפר מהבגדים ושל מציאת השטחים המתים בטקסט הולידה כמה שורות מורבידיות שרציתי להקליד.
    השלבים הבאים עד היציאה לאור הם באמת סופר-קאלי וגו' מהיר, משמח וחגיגי.

  7. איזה עיתוי. לפני שבועיים יס החזירו את הסדרה. כך שאני הולכת לישון באווירה של מוות מדי ערב. (אבל מה חדש?)
    סופרת את הדקות להשקה.

כתיבת תגובה

