מי? (סקרלט וטום)

לאונרד כהן אומר שאם החיים בוערים, שירים הם האפר.

ראלף וואלדו אמרסון (גוגל) טען שהשפה היא שירה מאובנת וגילברט קית' צ'סטרטון (גוגל) התלונן ששירים נמנעים באופן מסתורי מעיסוק בגבינה.

אני אוכל עכשיו קורנפלייקס בלי חלב – המקבילה הקולינרית של בהייה בקיר בטון או נסיון להתפיל מי ים בכוח המחשבה, ובכל זאת – קורנפלייקס פשוטים, צהובים, ובאחדים יש חור קטן בקצה – כמו צדפים. הרדיו מיתמם – הוא רק כלי קיבול והנה עוד שיר – חתיכות מי. לה. פה.

את השיר הזה מהרדיו אני אוהב ואני יודע להסביר למה (כי הוא מארש געגוע, כי הוא נשמע טוב יותר ככל שמגבירים). נדמה לי אפילו שאני זוכר חלק מהמילים. איזה מזל שיש גוגל, למרות שגוגל עוזר רק בחיפושי רוחב.

במקור נהם את השיר הזה טום ווייטס בעזרת זוג ריאות מפוחמות מסיגריות וכבד אחד, הלום אלכוהול. אחר כך באה סקרלט ג'והנסון (חלק ניכר מיופיה טמון ב-ה' הזה בשם המשפחה), והקליטה אלבום גרסאות כיסוי.

שמה הפרטי מופיע בבית הראשון – מה הפלא שסקרלט רצתה לשיר?

I have come 500 miles just to see a halo
Come from st. petersburg, scarlett and me
Well I open my eyes, I was blind as can be
When you give a man luck, he must fall in the sea
And she wants you to steal and get caught
For she loves you for all that you are not

הנה סקרלט ג'והנסון בקליפ ערוך. למטה טום ווייטס בהופעה חיה.

זה לא נשמע ככה עכשיו אבל זה אותו שיר בדיוק, שניהם:

3 מחשבות על “מי? (סקרלט וטום)

  1. הערת חשובה: בתגובה הקודמת היה אמור להיות סימן שאלה בסוף המשפט.זה מה שקורה כשמנסים להתחכם…
    ואני חשבתי שהציטוט הוא של גתה, שגרס שארכיטקטורה היה מוזיקה שקפאה. אני מניח שיש הרבה דברים במחלקת הקפואים

  2. אני חושב שמחלקת הקפואים היא המחלקה עם הצמיחה הכי מהירה.
    וזה מצחיק עם אברם/אברהם גם בלי סימן שאלה, למרות שאי אפשר להחליף סקרלט באברם בשיר (לא ניסיתי, אבל אי אפשר – אני אומר לך).

כתיבת תגובה

