מה? (שלום של פחדנים)

אומרים שאם אתה יודע מה הבעיה – יש לך שישים אחוז מהפתרון (העובדה שאני עובד בשישים אחוז משרה בהיי-טק כדי שאוכל לכתוב כמו בן אדם היא צירוף מקרים מעניין שראוי לפוסט נפרד). 
מעניין מה אדמס (זכר גאון לברכה) היה חושב על זה – אולי לא צריך ארבעים ושתיים – אפשר להסתפק בשישים אחוז.

אז פתאום הבנתי מה הבעיה – כמה שעות לאחר חיסול מורנייה.
הבעיה שלנו היא שאנחנו מייחלים וחותרים לשלום של אמיצים. ולא מותירים אבן על אבן וכל זה. שלום של אמיצים. כן, אני יודע שאנחנו לא ממש מתכוונים לזה – סתם ביטוי מטופש, מס שפתיים בשביל האנשים שמקיפים אותנו, עם חוש הכבוד המפותח והנרגילות (לא אמרתי מאיזו עדה) – אבל בכל זאת, תגיד ביבי מספיק פעמים ובסוף גם אתה תאמין לזה, ואנחנו משתמשים כל כך ב-"שלום של אמיצים" שבסוף מתפספסת הנקודה. ובאזור הזה, כשמשהו מתפספס, מישהו נפגע.

כי לא שלום של אמיצים אנחנו צריכים אלא שלום של פחדנים.
מהפכני, לא? שלום של אמיצים הוא כמו עקיפה מהירה בסיבובים של סדום – בסוף זה ייגמר בזק"א. שלום של פחדנים, אני אומר – של אנשים שרוצים עוד יום, עוד שנה, עוד עשור. שמבינים שגם ככה אין הרבה זמן, אנשים שקורצים לעצמם מול הראי, ששרים עם הרדיו, שמחכים לכתוב את הספר הבא, או לקרוא שניים, שהולכים לים בקיץ ולמכבי (קופת החולים או הקבוצה, מה שבא לכם) בחורף. אנשים שמביאים אנשים קטנטנים לגן בבוקר, ולוקחים אותם הביתה אחר הצהריים כדי לאכול ביחד שניצל ולראות דורה. אנשים כאלה. פחדנים. אנשים שלא מתגעגעים לגן עדן, שמשק כנפי ההיסטוריה עושה להם דז'ה-וו של לשלשת. פחדנים משני צדי המתרס – ללא הבדל דת גזע ומין.

אימג'ן אול דה קאוורדס, ליבינג לייף אין פיס. יוהו!

עימאד מורנייה היה טוב במה שהוא עשה. ארכי טרוריסט ומנ-מנייאק באופן כללי, ולראייה – הכל חזר אליו, קקה בידיו והחתול השתין עליו. אבל אני לא רוצה להיות שם כשהנקמה המורעלת והחולנית תגיע. התעייפתי. נמאס לי לשמוע אזהרות מאלון בן-דויד הצובע חופים, טירות, ערים ויערות באדום זוהר. לא רוצה להיות שם – מה תעשו לי? לא בשגרירות, לא במטוס, לא בביולוגי, באטומי או בכימי, לא רוצה – עשיתי צבא. די, מספיק (ולקוראיי הלבנוניים: חלאס). שלום של פחדנים אנחנו צריכים, בחיי.

9 מחשבות על “מה? (שלום של פחדנים)

  1. אני לא יודע אם אני פחדן (למרות שרוב הסיכויים שכן) אך בלי קשר, משהו ריגש כשתיארת את הפשטות של לשיר עם הרדיו. זה יפה.

  2. כי זאת הבעיה העיקרית של השלום הזה. הוא לא אטרקטיבי. הוא לא הירואי. הוא לא מרתק. הוא די אפרורי ומאוד לא סקסי.
    בניגוד למלחמה עם כל היצרים וההתעלויות שהיא מביאה.

    יפה דיברת.

  3. אני קורא את הבלוג כבר די הרבה זמן ותמיד אהבתי, אבל בזמן האחרון אתה פשוט נפלא. פוסט אחרי פוסט אני נהנה כל פעם מחדש. תודה

  4. 60%
    משרה בהייטק? איך הצלחת להשיג את זה?
    ואני נאלצתי לבחור, לאחר שהסברתי לכל מכריי, שאין דבר כזה משרה חלקית בהייטק.

    חוץ מזה,
    אתה צודק.

  5. אסתי – הכל חוץ מסקסי ככה הגיעו 72 הבתולות.
    מוטי – אני אשתדל להרחיב בפוסט עתידי. בקצרה – אם הולכים על זה בכל הכח, אם מרגישים שאין ברירה אחרת ואי אפשר לעבוד יותר במשרה מלאה כי אז לא יישאר דבר אמיתי – זה קורה. נשמע ניו אייג'י – אבל זה ככה. היי-טק כהשלמת שכר, לא מעבר לכך.
    רפרם ובמיוחד יריב – תודה רבה.

    חוזר למכבי (-:

  6. גם צ'מברליין רצה שלום עם גרמניה ותראה לאיפה זה הוביל.
    לפעמים צריך לרצות ניצחון ולא שלום.

  7. אין לי בעיה עם דיון פרטי – זה בסדר.
    אני חושב שהעולם הולך לכיוון השישים אחוז. פעם לא לעבוד בימי שישי הוביל להרמות גבה. יש מודלים של Job sharing שמאפשרים לשני אנשים לחלוק באותו תפקיד ועוד פתרונות. זה נכון שהחברות עדיין לא מבינות שהרצון העז שלהן להציג רווחיות ועוד רווחיות, לא עולה בקנה אחד עם הצורך האנושי בפנאי.
    אצלי העסק יותר מורכב – אני רואה בכתיבה את הקריירה העיקרית שלי, אבל אני חושב שאנשים באופן כללי חייבים יותר פנאי.

  8. לא אמרתי ששלום הוא ערך אבסולוטי. ברור שכשנמצא מולך מישהו שמוכן ללכת עד הסוף ו-"ימות העולם", הושטת זרת לשלום לא תעזור.
    זה בדיוק העניין – אני חושב שלחיות על החרב זו החלטה אמיצה, וחבל לי שאין בשני הצדדים מספיק פחדנים שיבהירו לכל האמיצים האלה שהם לא גיבורים של איזה B Movie.

כתיבת תגובה

