מה? (מזל טוב לי)

"יום הולדת של אדם הוא היום בשנה שבו האדם נולד. ביום זה גדל גילו של האדם בשנה אחת. יום זה נחשב בדרך כלל ליום שמח ונחגג על ידי האדם בחברת משפחתו וחבריו."

                                                                                  וויקיפדיה (בחיי).

עברה שנה. יום ההולדת העקשן שלי מתקרב אליי והפעם אין לי כוח לסודוקו הרגיל:

  • שלושים ושמונה רחוק מארבעים כמו משלושים ושש.
  • רחוק משמונה עשרה כמו מחמישים ושמונה.
  • רחוק מהמפץ הגדול כמו מביאת המשיח.

יש בדברים גרעין בלתי משתנה – כשאני מתבונן בתאריך, נובמבר עדיין הקבוצה האהודה עליי בטבלת החודשים.
אבל דברים אחרים התמתנו, אולי אפילו הסתלקו לבלי שוב. פעם אהבתי את החורף הדקסמולי – את הגשם, את הקור והרוחות הרעות, את העצים המגיבים והשמיים הרציניים, את העשב הירוק הצומח באדניות יש מאין, את הסתלקות החרקים המאמללים (למי אכפת מהברווזים, הולדן? נלקחת פעם בן ערובה בלילה חם על ידי יתוש? הרגשת פעם את העלבון צורב המלווה נחיתת אונס מזיעה של זבוב על גופך?). הצבע האהוב עליי, הוא עדיין – אפור. ובכל זאת, נדמה שכבר אין לי מושג. כדור הארץ מתחמם ואני נסחף איתו. פתאום אני מעדיף את השמש. אם יש אי אחר, הביאוהו לכאן. נהייתי סולרי.

חיפשתי תמונה שתתאר איך אני מרגיש היום, שלושה ימים לפני גלגולו השלושים ושמונה של ה-24.11.69 המוכר כל כך. הרגשה אבודה, מוארת, שלווה, תלושה, נחושה, נטושה, ממתינה.

דווקא מצאתי:

 

15 מחשבות על “מה? (מזל טוב לי)

  1. מזל טוב

    כתבת יפה
    האזכור של הולדן בזמן כל כך נכון לאזכור כזה
    ההעדפה לחום והאהבה לאפור
    הזדהיתי

    (כל זה, בחיי)

    מזל טוב

    (אני עוד כמה חודשים לעומק החורף, אבל גם עלי אהוב ביותר החודש נובמבר. זה בעיקר האותיות שמרכיבות את שמו, יש להן גוון אפור)

  2. נופלת מגרייס – תודה, בקרוב אצלך. אני מרגיש תמיד צורך להתנצל בקשר לאפור, טוב לדעת שיש עוד אנשים שמעריכים את הצבע הלא מוערך הזה.

    ימימה – תודה, מזל טוב גם לך. התמונה על המקבילים מצויינת.

  3. בתור קשישה (שלושה חודשים לפניך!) אני שמחה להודיע שהשנה הזו עוברת בסדר גמור עד כה. העור קמוט מעט והעייפות נושרת על ראשי הקשיש כבר בשמונה, אבל זה דווקא שיפור🙂

  4. רוני – מזל טוב רטרואקטיבי. אני מכיר את העייפות, אבל אפילו היא עוברת.
    שירילי – מני ריטרנז גם לך. מהסוג השמח.

  5. מאחלת לך המון ימי הולדת טובים, אפרוריים וסולריים.
    אתה כותב ממש יפה אפילו סיימתי לקרוא עד הסוף
    מזל טוב
    אושר
    ואהבה

  6. כטלה כמעט בן ארבעים אני יכול לעדכן אותך שהכל נהיה יותר קשה
    היציאות כבר לא אותו דבר (וגם הכניסות…)
    החלק הטוב הוא שאתה לומד להשלים עם דברים שפעם נראו לך סוף העולם.
    פשוט כי אתה מתקרב לשם בצעדי ענק….
    אפור וצהוב מזכירים לי את ניו יורק בקיץ

כתיבת תגובה

