מקום? (פרדס)

בראשית היו מילים קדומות ממנה, אבל ל-Paradise ול-פרדס שורשים לשוניים זהים ועתיקים.
פעם פרדס היתה באז-וורד – במובן המרגש, לא הטכנולוגי – "פרדס" לבני מושבים כמו "מוטל" לאמריקאים.
"שובי שובי לפרדס, אני עוד מחכה." שר אריק סיני וקרץ.

פעם פרדס היה מקום אמיתי, עם עצים ותפוזים. ופעם, בשבתות בבוקר, הייתי נועל נעלי התעמלות קרועות בלי גרביים, ונוסע עם אבא שלי לפתוח שם את המים (מים פותחים? טלוויזיה מדליקים? מאבשלום ק. מתעלמים?).
בין מיליארד הדברים שלא הבנתי אז, היו גם אלה:
1. זה דווקא כיף לקום מוקדם ולהתהלך בין עצים.
2. הנהיגה בדרך לשם (פג'ו 305 מודל שמונים ושלוש נדמה לי) תחסוך לי מועקה וכסף (כסף חוסכים?) בשיעורי הנהיגה העתידיים.
3. אבא שלי לא באמת היה צריך את העזרה, זה היה אמור להיות בונדינג.

אז אחרי שהיינו מסובבים את השיבר והממטרות התחילו לעשות פולטרגייסט של מים – היה צריך לעבור ולראות שאף אחת מהן לא תקועה. ממטרות נתקעות רק עם סיבה טובה – קורי עכביש למשל, או חלזונות.
חלזונות. הה! חנוך לוינים – מלאכתם נעשית בידי אחרים.
לפעמים, הגיע זמנו של הדישוּן – סוחבים דלי עם אשלגן גופריתי או גופרת אשלגני ובעזרת קופסת שימורים ריקה אך מלאת אופי, מפזרים בתנועה סיבובית למרגלות הגזע את הלבן הגבישי הזה. את הרעש שעושה הדשן הנושר והמקרקש בין העלים, אפילו אסטרל פרוג'קשן לא יוכלו לחקות.

ולמה כל זה?
כי לפני כמה ימים נתקלתי ב:

פעם הסכנות היו לגמרי אחרות וגם לא תורגמו לכל כך הרבה שפות.

 

2 מחשבות על “מקום? (פרדס)

כתיבת תגובה

