מה? (תשעה דברים שמישהו אחר למד על העולם)

הבהרה: רק בעדות אשכנז חוגגים את יום הבלוגר על ידי חמישה לינקים. ובינתיים, אצלינו, הבולגרים:

הטקסט הבא אינו שלי. הוא מופיע במקור באתר "The best page in the universe", ותורגם על ידי מאנגלית בהסכמת המחבר המכנה את עצמו Maddox, אליו פניתי לאחר שסעיף 5 להלן גרם לי עונג רב. עקיצת המיקרוסופט בסעיף 2 שכנעה אותי סופית. וחוץ מזה, כבר די הרבה זמן תאגידים ופרסומות מציקים לי ברמה פסיכוסומטית ממש.
קיצרתי היכן שהיה לי נוח. שיניתי טיפ-טיפה. אבל הרוח כאן. המהדרין ימצאו את הטקסט המלא פה.
אז הנה.
אה, ואם עדיין צריך להזהיר שזה לא בדיוק פוליטיקלי קורקט, אז בו-הו, תיזהרו:
 
                             תשעה דברים שלמדתי על העולם / ג'ורג' אוזוניאן – מאדוקס

לאחרונה, שוטטתי באינטרנט בחיפוש אחר חברות טלקום מחורבנות. הקלקתי על הלינק הראשון וראיתי את זה:

"הגיע הזמן," חשבתי לעצמי, "אתר המוקדש לנשים שחורות ושמנמנות." לרוע המזל, לאחר שעות של חיפושים קדחתניים לא איתרתי אף אישה – רק שירותי טלפוניה ו-DSL. להלן, מספר תמונות שמצאתי, ומה שלמדתי על העולם בהתבסס על התמונות:
 
1. נסיונות לתאר יחסים כנים בין הורים לילדיהם תמיד ייראו דוחים:

אין הרבה דברים שאינני רוצה לחוות בחיים, אבל לטיפה חושנית מהורה העובר את משבר אמצע החיים, אינה אחד מהם.
 
2. נשים שחורות, מתולתלות ושוות פשוט מתלחלחות למראה ראוטרים רחבי פס:

גם במיקרוסופט ניסו להשתמש בנשים שחורות מתולתלות ושוות לצורך שיווקי, אבל כרגיל, משהו התפספס:

3. אנשי שירות לקוחות הקבורים בתאגידים משעממים להוטים מאוד לעזור בתיקון המודם שלך:

זהו רון:

אינני מכיר את רון, אבל אני משוכנע שרון לא אמר מעולם: "הרשה לי לספק לך שירות מצוין." למעשה, אני מוכן להמר שרון מספק שירות משביע רצון אבל לא מצוין, שהוא משתתף בויכוחים סוערים על "ספינת החלל – גלאקטיקה", ושהוא שונא את עבודתו בגלל שהבוס לא מעריך אותו מספיק. אבל יום אחד, רון ישלים את התואר שלו במדעי המחשב, יתפטר, ואז הבוס יצטער שלא העלה את משכורתו!
עד אז, הוא פיקציה חשוכת מין, אלא אם מראה המתכנת העבה עם זקן התיש יחזור לאופנה, והוא לא.
והנה יהלום נוסף. האם תוכלו לנחש מדוע האיש הזה מחייך?

א. כרגע גילה שאין לו איידס.
ב. מין אנאלי עם אליזבת הארלי.
ג. מריחואנה.
ד. כרגע סיים לעזור למישהו להתחבר לאינטרנט.

תשובה: ד.
 
4. לפחות אחד מתוך שלושה אנשים רנדומליים יהיה אפרו-אמריקאי, למרות שהם מהווים רק שלושה-עשר אחוז מאוכלסיית ארצות הברית:

כשחברה טוענת להיותה מגוונת, היא מתכוונת למעשה להעסקת אנשים שחורים, אסייתים ולטינים מדי פעם. אין דבר יותר מזוייף מהצהרת תאגיד בדבר "גיוון". לדוגמה, חברת אנרגיה המפרסמת שאבן הפינה של התרבות הארגונית שלה הוא:
כבוד… לכל אדם בלא הבדל גזע, מין, לאום, דת, נטייה מינית או כל מרכיב תרבותי אחר. "סובלנות" אינה מספיקה כדי לתאר את הארגון שלנו, המעריך שוני.
מגיע ציון לשבח לחברה הנ"ל על האומץ לחרוג מסתם "סובלנות" אל אנשים אחרים ולהתייחס אליהם בכבוד, מכיוון שההנחה הרווחת היא שבני גזעים אחרים לא זוכים לכבוד אלא אם החברה מציינת זאת במפורש באתר האינטרנט שלה. העולם זקוק לחברות נוספות שיצעדו בדרכם של תאגידים נועזים ויתייחסו ביותר מסתם סובלנות לאחרים.

5. כמות ההתלהבות המאולצת ממוצר מסחרי עומדת ביחס ישר לגודל האידיוט שאתה:

הנה חוליית המתלהבים של דגני בוקר כלשהם:

ואם היה ניתן לחלק באפס תוך חישוב מידת האידיוטיות, זה מה שהיה מתקבל:

6. ילדים אוהבים עבודה פיזית:

7. החארטה של יד אחת על ברך אחת היא הדרך המועדפת לעבוד עם מחשב נישא:

אגבי, ואם זאת – מאוד מקצועי.

 

8. תמונות של אפסים לבנבנים צריכות להיות מפוזרות בכל רחבי אתר האינטרנט שלך בלי שום סיבה נראית לעין:

 

תודה על העזרים הויזואליים המיותרים, חתיכת קאובוי מטופש! לא יכולנו להסיק בעצמנו למה הזכירו "כובע" בלעדיך!

9. נערים מתבגרים חולקים רגשות אינטימיים זה עם זה:

"ההורים שלי הבהירו, הם לא נותנים לאף אחד לעשן בבית או ברכב והם לא מעודדים עישון של בני נוער בשום מצב. אני חושב שהם יהיו מאוד מאוכזבים אם אעשן אי פעם."

זהו קטע לא ערוך מעלון אמיתי נגד עישון. אני הולך להניח שמייק הוא השמן, ושם הילד השני הוא ג'רי. כך אני צופה שהמשיכה השיחה מיד לאחר וידויו של מייק:
מייק: "אני חושב שההורים שלי יהיו מאוד מאוכזבים אם אעשן אי פעם."
ג'רי: "מייק, תודה שחלקת איתי את הרגשות שלך. עישון הוא ממש לא לעניין. אני שמח ששנינו מרגישים כך."
מייק: "באמת?"
ג'רי: "לא, יא חתיכת צ'יקמוק! אני הולך להדליק לי סיגר ואז אני מתכוון לדחוף לך משהו לא פחות קטן לפה!"
____________________________________________________________________________ 
עד כאן.

אותי זה דווקא הצחיק. אבל הפעם הבאה שאתרגם משהו תהיה ספר של טום רובינס. אני מבטיח (לעצמי). ועד אז, ניתן לשלוח דואר שטנה ישירות למחבר כאן
 

מחשבה אחת על “מה? (תשעה דברים שמישהו אחר למד על העולם)

כתיבת תגובה

