מי? (היר'ז ג'וני)

אפשר להגיד על גלגלץ הרבה דברים איומים ונוראים, אבל לזכותם – משמיעים שם די הרבה בזמן האחרון את הקאבר של ג'וני קאש ל-“Hurt” של ה- Nine inch nails (מצטער על ה-"קאבר", אבל "גרסת כיסוי" נשמע כמו מונח של רמטכ"לים מחיל האוויר).
 
אני לא חולם מוזיקה או נושם אותה או כל דבר אחר שמתמודד בכוכב נולד 5 יגיד לפני הפרסומות. כמו שכבר כתבתי בעבר, ראש וראשון עבורי הוא ברוס ספרינגסטין. כמו כן, יש לי את כל הדיסקים של Drunken tiger (להקת היפ הופ קוריאנית שמגיע לה פוסט נפרד), וכשאני מקשיב ליצירות של מייקל ניימן (המלחין הקבוע בסרטים המהפנטים של פיטר גרינאוויי) אני משתתק. אה, ובכל פעם שאני שומע את Go your own way של ה-Fleetwood mac, נכפה עליי דג'ה-וו מרגש המחזיר אותי לדרך הקצרה שעברה מהמלון שלי בסינגפור של אחרי הצבא, למסעדת האורז ואגוזי הקשיו ההיא.
ולמרות זאת, אף פעם לא התמוגגתי מה-Beatles, מעולם לא עצמתי עיניים כשה-Doors שרו Riders on the Storm ונמנעתי מתנועות מגונות של סולו גיטרה למנגינת Kashmir של ה-Led Zeppelin.
אני מניח שעבורי, מוזיקה היא מתווך אסוציאציות – קיצור דרך החוסך לפעמים את ארון הבגדים, או אולי את מכבסת המילים. כזהו לפחות השיר בו פתחתי.

אני לא מצרף את המילים כנהוג בפוסטים מהסוג הזה, אבל אפשר למצוא אותן כאן. ואת הביצוע של קאש, בקול נייר-שיוף-הנשמה שלו, כאן.

דאגלס אדמס תהה מהי התשובה לחיים, ליקום ולכל השאר, ותשובתו האנליטית: 42, מצביעה יותר מכל על העובדה שהבעיה היא בשאלה.
בשיר הזה ניתן לפי דעתי למצוא את אחת השאלות הנכונות –  What have I become?
איך הפכתי/הפכת/הפכנו מילדי פעוטון – חסרי פחד, קרובים אל החיים, בעלי בעיות שאפילו פינוקי יכול לפתור, למבוגרים כוססים?
אין תשובה, ואם יש – היא ראשונית ואישית ואינה יכולה להתחלק לא בשש וכנראה שגם לא בשבע.

אז שימו גלגלץ, שימו שתי ידיים על ההגה וסעו. אל תתייאשו – בסוף שובל הקלישאות המתוזמרות, נזיפות התנועה של אברי גלעד, מחלף גנות וגינות סחרוב – ממתין לכם ג'וני.

מחשבה אחת על “מי? (היר'ז ג'וני)

כתיבת תגובה

