מי? (חמישה דברים שלא ידעתם על אלון יעוז)

1.

שנינו עשינו תואר ראשון בכלכלה מסיבות לא ברורות (עשינו ביחד עוד מלא דברים-צבא, טיול למזרח, הוא היה הצלם בחתונה שלי, ביקרתי אותו בפריז, הוא ביקר אותי באמסטרדם, הוא היה בהשקה של שלושה דברים לאי בודד, אני ניסיתי לשכנע אותו לעשות תערוכה). אז אני – המסודר יותר, הקפדתי להבין בדיוק כמה קורסים חסרים לי ובסימסטר האחרון אפילו לקחתי כמה בעודף, כדי שלא יחסר. אלון גילה קצת מאוחר מדי שחסר לו רק קורס אחד כדי לקבל את התואר, ושעליו להירשם לשנה נוספת כדי להשלים אותו. הוא לא נרשם, ובסוף הסימסטר סיכם: "מבחינתי אני כלכלן". 

2.

הוא היה חכם באופן פוסט מודרניסטי כזה, ומצחיק באותה צורה. והוא לא באמת היה כלכלן – הוא היה צלם.

3. 

 

אלון יעוז ז"ל

 

4. 

הפעם האחרונה שדיברתי איתו היתה לפני שבועיים בערך. שתינו קפה בבזל, כרגיל. היינו מצחיקים-מרירים, כרגיל. אמרתי לו שאני מת לחיי נצח, כרגיל. הוא שאל אותי: "מה תעשה עם חיי נצח? תלך כל יום לים?" שלושה ימים אחר כך, אחרי חצי שנה של חום שכולם איבחנו כפסיכוסומטי, הוא הלך לעשות בדיקות דם. התוצאות לא היו טובות. סרטן בן חמש שנים בערך, שאיש לא ידע עליו, או ידע והדחיק.

הפעם האחרונה שראיתי אותו היתה ביום רביעי שעבר, אבל כבר אי אפשר היה לתקשר. הגוף קרס. הנפש ריחפה. רק להסתכל ולא להאמין, רק להחניק צעקה, רק להתחיל להתגעגע.

5. 

הוא מת לפני שעה בערך.

יהי זכרו ברוך זה אנדר-סטייטמנט.