מה? (com.לא בשבילי.www)

אילן סיפר לי על פרויקט הבנייה הזה.

הרעיון די פשוט:
"הקמת קמפוס מגורים שלם של משפחות אנשי ההי טק במיקום מרכזי.
מחיר הרכישה יהיה נמוך משמעותית ממחיר השוק.
חתך האוכלוסייה הגבוה יבטיח את איכות החיים ואת עליית ערך הנכס."

לשירותכם, בדיקת זכאות קצרה:
"מי שעובדים בתחום ההי טק ופעילותם קשורה בליבת העסקים של החברה, או שעבדו בתחום לפחות 12 חודשים במהלך 30 החודשים האחרונים.
מי שאינו עובד בחברת הי טק, אך קשור לתחום בתרומה משמעותית, כדוגמת חוקרים באקדמיה המסייעים בפיתוח, יוכל להגיש בקשה מיוחדת."

למרות כל ה-זכותו-של-כל-אחד-לגור-איפה-שהוא-רוצה-ועם-מי-שהוא-רוצה, בי זה מעורר סוג של ברררר:
– זו לא אחת הצורות המשוקצות ביותר של לקיחת עבודה הביתה?
– העובדה שאפשר להחליף "הי-טק", ב-"צבא קבע" ברוב הטקסטים השיווקיים המלווים את הפרויקט, מטרידה.
– הדגמה של שכנות טובה (כוס סוכר OUT): "אהלן! יש לכם במקרה כבל רשת מוצלב? אוי, תודה!"
– פעם כתבתי סיפור קצר בשם "מרשו" ובו הזכרתי רובע עורכי דין. למען הסר ספק – זו היתה בדיחה.
– כל גנב פורד פוקוס ומאזדה 3 בחצי הכדור הצפוני ירצה לבקר במגרש החניה הזה-ראו הוזהרתם.

ובכל זאת, עיני לא צרה. יש הרי מספיק אנשי הי טק שימלאו את הפרויקט הזה ויתלהבו, ויש אחרים – כמוני לשעבר, שיתגרדו.

בעמק יפה בין כרמים ושדות‎,
עומד מגדל בן חמש קומות‎.
בקומה הראשונה גר איש QA
בקומה השנייה מתכנת
בקומה השלישית מנהל הפרויקט
בקומה הרביעית סמנכ"ל הפיתוח
(כל היום בנייד – לחוץ ומתוח)
ובקומה החמישית – מנכ"לית.

כתבו דרי הבית שלט‎,
תקעו מסמר מעבר לדלת‎,
קבעו שלט בקיר‎:
"דירה להשכיר‎".
והנה בשבילים, בדרכים, בכבישים‎.
אל הבית באים דיירים חדשים‎.

אני, דרך אגב, גר בתל אביב. לא זו של הפרויקטים המגודרים, זו האמיתית – בניינים נמוכים, שלוש או ארבע קומות. בלי שוער בדלת, בלי אינטרקום, בלי מעלית וכן – בלי הרבה מדי חניה. מרחק הליכה ברגל מהים, מהירקון, מבית הקפה, מבית הקולנוע.
בימים טובים אני מוצא על המדרכות שביל קליפות של תפוזים. בימים רעים קקי של כלבים. ואני מוקף אנשים שהם לא אני – לטובה, ולרעה.

 

12 מחשבות על “מה? (com.לא בשבילי.www)

  1. "חתך האוכלוסייה הגבוה יבטיח את איכות החיים ואת עליית ערך הנכס" ואז "חתך האוכלוסיה הגבוה" יממש את עליית הערך והאוכלוסיה תשתנה.

    ובלי קשר למימוש רווחים – בהחלט יש בזה משהו מטריד בכמה רמות. מצד שני – למה לא בעצם?

  2. כן – באמת מעניין אם אפשר למכור את הדירה לאיש בלי תעודות שמראות שהוא הייטקיסט גזעי.
    באופן כללי לא אמרתי שלפרויקט כזה אין זכות קיום, רק שיש בו, כפי שאתה מודה בעצמך – איכות מטרידה.
    דרך אגב – אתה דוקטורנט למחשבים, לא? זה אומר שאתה זכאי!

  3. גם עושה דוקטורט, גם עבד בהיי-טק ב30 החודשים האחרונים, גם כותב/מגיב ברשימות וגם דתי. באיזו שכונה לבחור?

  4. בטיולים שלי במזרח אני תמיד הולך עם פנקס. כשאני פוגש ישראלים רעשניים אני תמיד שואל אותם על "הגסט האוסים של החבר'ה" ביעדים שאני בדרך אליהם. אני רושם את כל המקומות ויודע לאן אסור לי ללכת. הזכרת לי את זה עכשיו. בדיוק המקום שלא הייתי רוצה לגור בו

  5. מכיר את הפנקס.
    למרות שלפעמים בהפוך על הפוך גם הפנקס טועה.
    אני זוכר למשל ובקושי, תקופה קצרה ומהנה בג'ולי פרוג.

    אבל ברור שאין מה להשוות בין גסטהאוס קצר מועד למשכנתא ארוכת טווח.

  6. אני מכריז בזאת על קבוצת רכישה לפרוייקט נדלן של מגיבים סדרתיים לבלוגים.
    תנאי הקבלה הם שלפחות שני בני הזוג מגיבים בבלוגים לפחות פעמיים בשבוע.
    מחירי הדירות יהיו נמוכים באחוזים שימדדו לפי כמות המגיבים בבלוג הזה.
    להרשמה : http://www.megivimbeblog.co.il

כתיבת תגובה

