מקום? (ת"א-שדרות-ת"א?)

בשבוע שעבר הזמינו אותי להתראיין לתוכנית שעוסקת באיים, ברדיו "קול הנגב" המשדר ממכללת ספיר.
"מכללת ספיר. איפה זה יוצא בדיוק?" שאלתי.
"ליד שדרות." אמרו לי.
"אתה תמות מקאסם תועה." שמעתי.

אני פחדן די מורכב. הבעיה שלי קשורה לעובדה שאני מנסה לדמיין את עצמי לאחר האירוע המאתגר ולא מצליח.
כשהייתי בצבא, ניסיתי לדמיין את עצמי בתור אזרח – לא הצלחתי.
בכל פעם שאני בחו"ל, אני מנסה לדמיין את עצמי נוחת בחזרה בנתב"ג – ולא מצליח.
בשבוע שעבר, ניסיתי לדמיין את עצמי בחזרה משדרות, דוהר באיילון – לא הצלחתי.

דרך אגב, אני לא קלישאה תל אביבית ועזה לא זרה לי – אני חושב שבשנים 1989-1991 הייתי בעזה יותר מאשר בבית.
אבל עזבו אותי  (נסעתי למכללת ספיר, זה באמת ליד שדרות. התראיינתי. חזרתי בשלום).
מה שרציתי לחלוק היא תמונת מפה אחת.
ומה שהדהים אותי בתמונה, זו הקירבה והיחס המהפנט בין המשולש הקטן שדרות, למשולש הגדול עזה.

מחשבה אחת על “מקום? (ת"א-שדרות-ת"א?)

  1. אבל במציאות שדרות היא חלק ממשולש יותר גדול, כך שאין מה לדאוג. עזה לא כזו מאיימת.

כתיבת תגובה

