מה? (דיאלוג מהשירותרום – כן נגענו)

לפני שאשכח. או שאשתכנע שלכתוב פוסט על שירותרום זה עָבֵש.
 
יום חמישי בערב, הרדיו לא משתף פעולה. שיר שאני אוהב כבר לא משדרים זה אנדר-סטייטמנט. פרסומות בכל הסקלה שבין 88-103. תכשירי ניקוי. ויאגרות. כרטיסי טיסה. שניצלים עם תירס. בלי תירס.

ובגלי צה"ל, אני נתקל במשהו כזה בערך:
 
מישהי שנשמעת כמו לינוי בר גפן (אבל אני לא מאמין שזו היא): "ערב טוב לפרוספר, ראש ועד עובדי מנהל הספנות והמכולות!"
פרוספר: "ערב טוב!"
מישהי שנשמעת כמו לינוי בר גפן (אבל אני לא מאמין שזו היא): "נו??"
פרוספר: "כידוע, עובדי מנהל הספנות והמכולות תורמים לחיילי צה"ל כל השנה, אם בספנות, ואם במכולות, אבל בכל זאת, בערב המיוחד הזה, אני רוצה לתרום, בשם כל עובדי מנהל הספנות והמכולות – חמישה עשר אלף שקלים!"
שקט באולפן.
מישהי שנשמעת כמו לינוי בר גפן (אבל אני לא מאמין שזו היא): "פרוספר…"
עופר עייני (נדמה לי יו”ר ההסתדרות): "פרוספר, ערב טוב! אני יודע שעובדי מנהל הספנות והמכולות תורמים לחיילי צה"ל כל השנה, אם בספנות, ואם במכולות, אבל בכל זאת, בערב המיוחד הזה – תן קצת יותר."
מישהי שנשמעת כמו לינוי בר גפן (אבל אני לא מאמין שזו היא): "תראה לנו שאתה יכול, פרוספר."
פרוספר: "ערב טוב, עופר. בשבילך, ובזכות הערב המיוחד הזה, אני מוסיף עוד עשרת אלפים שקלים!"
מחיאות כפיים מהוססות באולפן.
מישהי שנשמעת כמו לינוי בר גפן (אבל אני לא מאמין שזו היא): "תן עוד קצת, פרוספר."
עופר עייני (נדמה לי יו”ר ההסתדרות): "פרוספר. אתה יכול יותר."
מישהי שנשמעת כמו לינוי בר גפן (אבל אני לא מאמין שזו היא): "בחברת חשמל נתנו יותר! תעבור אותם פרוספר!"
עופר עייני (נדמה לי יו”ר ההסתדרות): "תעבור אותם!"
פרוספר: "בזכות הערב המיוחד הזה, אני מוסיף עוד חמשת אלפים שקלים. סך הכל שלושים אלף בשם כל עובדי מנהל הספנות והמכולות ולמען חיילי צה"ל!"
מחיאות כפיים סוחפות באולפן.
מישהי שנשמעת כמו לינוי בר גפן (אבל אני לא מאמין שזו היא): "תודה פרוספר. וערב טוב לברשטיין, ראש ועד עובדי מנהל הארגזים והנעצים!"
 
למזלי התחיל ב-102 It’s too late של Evermore והצלחתי לחמוק מהשירותרום המהפנט ולהישאר רק עם השיר. אבל השאלות מנקרות:

מי אשם? המדינה שרגילה לזרוק את האחריות על האזרחים, או הצבא שרגיל לא להסתפק במה שנותנים לו ומשאיר את רווחת החיילים, לסוף?

האם איכות חיי כחייל קרבי בסוף שנות השמונים השתפרה משמעותית בזכות איזה שירותרום מוצלח? או שכרגיל – היא נקבעה על ידי גחמתם של זורקי בקבוקי התבערה מחד, ומניידי המחסומים והפקודות מאידך?
 

בקיצור – זה רק אני, או שמשהו מאוד מאוד מאוד בסיסי, דפוק ברעיון הזה?
 

3 מחשבות על “מה? (דיאלוג מהשירותרום – כן נגענו)

כתיבת תגובה

