מי? (על רונית אבני)

אתמול התפרסמה כתבה בהארץ על רונית אבני, מקימת Just Vision, במאית הסרט התיעודי "נקודת מוצא" וגם בת דודה שלי.

אני מכיר את רונית מאז שהייתה תינוקת. כשהייתה מגיעה לביקור בארץ היינו יושבים סביבה, מצביעים על חפצים כמו מטרייה או כדור, ולא מאמינים שילדה כל כך קטנה יכולה לדבר כל כך אנגלית. (שנות השבעים של המאה הקודמת. לפני המצאת דורה).
מאז נפגשנו המון פעמים. במונטריאול (שם התגוררה עם הוריה), בניו יורק, בתל אביב, אפילו פעם בירושלים.

קשה לי לדבר על פוליטיקה עם רונית. היא מעיזה לבקר בחופשיות מחשבתית של תייר במקומות אליהם לא אחזור, גם אם יגיע השלום המיוחל.
ג'נין, רמאללה, שכם, טול כרם ודומותיה השאירו בי שריטות עמוקות מימי הצבא ואני מתנצל על השטחיות, אבל שהייה בריכוזים אורבניים מוסלמיים לא תורמת לשקט הנפשי שלי.
מדי פעם אני מקבל מיילים מעדכנים מ Just Vision. נושאי המייל תמיד אוקסימורוניים בעיניי. האחרון, למשל, היה Dubai, Sderot and End of Year

למרות השוני בנקודות המבט, וחוסר היכולת של ברוקלינאית, מעצם היותה ברוקלינאית, להבין באמת את הייאוש העמוק של ישראלי פרגמטיסט מהכאוס הפלשתיני, מהמונופול המוסלמי בשדה הטרור העולמי, וממה שביניהם – אין חולק על כך שמה שעושה רונית הוא חשוב, ואמיץ.
ריספקט, קַאזִין.

כתיבת תגובה

