מה? (הכדורסל בשרות האנושות)

בכל יום שישי בצהריים אנחנו (בלי להזכיר שמות), משחקים כדורסל.
כיף גדול. זר לא יבין זאת.
עם הזמן נוסחו חוקים בלתי כתובים. מזכירים בפשטותם וביעילותם את חוקי הרובוטיקה של אסימוב.

לראשונה, אני עומד לחשוף אותם בפניכם:

  1. אם מישהו טוען שנעשתה עליו עבירה – מאמינים לו והוא מקבל את הכדור, בלי ויכוחים.
  2. גם אם מישהו מאוד כועס – החטיא מתחת לסל, לא מאמין שנגמר הזמן והוא הפסיד, בטוח שרק הוא שמר כמו בן אדם – אסור לבעוט בכדור. אסור-לבעוט-בכדור.
  3. כל אחד מביא שתי חולצות, אחת בהירה ואחת כהה, כדי שיהיה ניתן להבדיל בכל רגע נתון בין שתי הקבוצות המשחקות.

כמעט מגרד לטעון שאם האנושות היתה מקבלת על עצמה את החוקים האלה, היתה יורדת על הארץ הרמוניה ברוכה:
שמירה על החוק הראשון הייתה מבטיחה שכל מי שהיה טוען שנעשה לו נזק, היה מפוצה כיאות ואף אחד לא היה חושד שנעשה על ידו שימוש לרעה בעיקרון הזה.
החוק השני היה מונע איומים אחמדיניג'אדים בלתי פוסקים בפיצוץ הכדור.
החוק השלישי היה תורם להפסקת הסגידה לאחדות ולקבלת העובדה שלא יעזור כלום – אנשים לא נולדו שווים ואחדותיים ובכל זאת, אפשר להנות, אפשר לשחק.

אבל זה רק כדורסל. הכדורסל. הכדורסל שלנו. שילמנו על האולם ואם מישהו מבחוץ מעז להכניס את הראש, אנחנו מעיפים אותו החוצה.

10 מחשבות על “מה? (הכדורסל בשרות האנושות)

  1. בלי ויכוחים? קצת צעקות? לא מקפיצים את הכדור בכח על הפרקט? קצת ניפוחי חזה?
    וואלה, כיף לכם. ממש אוטופיה.
    מצד שני זה הורס חלק גדול מהכיף של המשחק

  2. יואב אתה גדול.
    אמנם לא כמו אורן (הגדול), אמנם לא כמו אלון (הגדול), אבל בכל זאת…

  3. הכל התחיל לפני שנה וחצי בשיואב שאל אם אני רוצה לבא לנסות משחק אחד חינם
    מאז נפלתי לכדורסל
    אני מכור
    לא יכול בלי זה
    זהירות יואב הוא "פושר" של כדורסל

    ולא לבעוט בכדור

  4. דבריי הוצאו מהקשרם – ברור שיש ניפוחי חזה, וזעקות "אני אפס!" לאחר החטאות מתחת לסל, והחוק של לא לבעוט בכדור נוסח לאחר שמישהו בעט בכדור והפיל על הראש של כולנו ניאון, אבל באופן כללי, הכיף שולט.

  5. למרות שאתמול אמרתי ליואב שאני לא רוצה שהבלוג (ה(!!!)בלוג) יהפוך לקרחנה וממלכת תגובות לכדורסלנים כושלים בני כושלים כמוכם, אתם (אורן הקטן ור-פי-צ-די-ק-ריו או-אה או-אה) מכריחים אותי.
    ראשית, החוק הראשון, הידוע בכיוניו "ביקש-ביקש", אומנם חותך לכאן או לכאן, אך משאיר צלקות לדראון עולם כי כולנו יודעים מה קורה כשמבקשים פאול שלא היה.
    שנית – בתור נשיא כבוד חשוב להדגיש שהחוק השני (אל-תבעט-בכדור) לא נוגע לי…
    שלישית, ובאמת אני רוצה להבהיר נקודה זו: בהיר זה לבן, כחול מאוד מאוד בהיר וצהוב (החלטת פאנל הנשיאות). כהה זה כהה. אני עיוור צבעים אז תעזרו לי…

    לסיכום: כולכם מוזמנים לחסום ליואב מתחת לסל ולהניע כדור בצורה מסודרת.

    שלכם, מנהיג גולה.

  6. אין בעיה, אבל מה שאני לא מסתדר איתו זה (ואני מדבר עליי וכדורגל עם חברים שלא היו שחקנים) החוק הזה של "ביקש פאוול- תן לו", הלו? מה זה החוק קוטג' הזה? בסדר, אין שופט, אבל המעין התאגדות ל-ספורט בכיף קצת עוקרת. קצת הרבה
    לפעמים זה גורם לי להחזיר מנות במסעדות בצורה מסויימת; אני קורא למלצרית ואומר לה "יד", אין לה מה לעשות והיא ניגשת עם המנה לאחראי משמרת ואומרת ש"ראיתי יד"
    הוא ירכין ראש ויגיד "ראה יד", אין מה לעשות
    -)

  7. אני לא מתפתה להגיד לך – אני מדבר על כדורסל, לא על כדורגל. (-:

    אחד הדברים הכי מגוחכים זה שמישהו מנסה להסביר לאחר מה היה. הוא נעמד מולו, ובכאילו הילוך איטי מראה לו סדרה של פעולות שכאילו נעשו, אבל בדרך כלל, לא ממש.

    תחשוב עוד פעם על החוק. הוא לא רע. אם אתה מתבכיין סדרתי, אתה מאבד קרדיט. בסוף לא יאמינו לך, אבל בדרך כלל זה לא קורה.

    זה לא מוריד את רמת הטוסטסטרון – יש דחיפות. יש פצועים. יש שטפי דם כחולים, אבל הכל במסגרת המשחק. עדיף להשתמש בטוסטסטרון לכדורסל נטו ולפאולים חכמים בצבע.

    ממש לא קוטג'.

    לגבי המסעדה – זאת בדיוק הסיבה שהחוקים האלה לא יחזיקו מעמד בחוץ.

  8. חשוב לציין, שכשהקרדביליטי מתחיל ללכת לאיבוד חוק ה"ביקש-ביקש" הופך לחוק ה"ביקש-לא בטוח-תזרוק תנאי קצר". בוא ניקח את זה לחיים:
    נגיד ששר ביטחון וראש ממשלה במדינה אקראית רבים בינהם. ההוא אומר הוא התקשר לאבו מאזן, השני אומר הוא לא התקשר וכן הלאה וכו'.
    אין קרדביליטי. אפס.
    תזרוק קצר.
    יש לציין שתמיד אחרי שהשקרן שביקש פאול זורק ומחטיא, ההחלטה הופכת אבסולוטית גם בתודעה – תמיד זה "הצדק יצא לאור" "לא היה פאול" וכולם מסכימים, כלומר ההחטאה מסדרת לכולם את המציאות.

    איזה כיף זה כדורסל!

  9. גברים גברים גברים. עולמכם כה פשוט.
    בחוג הסריגה שלי קיים תקנון מפורט ודקדקני ביותר, אך עדיין כל פגישה מסתיימת במכות.

  10. הייתי מוסיף הרחבה קטנה: ביקש ביקש, אבל מנהיג גולה ידאג לחרבן לו את המצב רוח.
    שאר החוקים גם הם פשוטים מאוד- לא משנה מה היה, משנה מה אומר מנהיג גולה…
    הערה קטנה לגבי קליעת קצר בשעת מחלוקת- אין מה לעשות- שקר צף על פני המים! קלעת- צדקת, החטאת- שיקרת. ברגע שהכדור נזרק, הפור נפל. עם צדק קוסמי- אבסולוטי כזה אי אפשר להתווכח.
    אוהב אתכם בלי סוף!

כתיבת תגובה

